Gönderen: çiğdemçetinkaya | Nisan 5, 2011

OYUN ve EĞİTİM

Oyun denilince akla ilk olarak eğlenceli vakit geçirmek, boş vakiti doldurmak gibi kavramlar gelmektedir. Avcıdan aktaran Öztürk(2007)’e göre oyun; çocuk için en doğal ve en aktif öğrenme ortamıdır. Bu açıdan baktuğımızda oyun  özgür ,rahat,verimli bir öğrenme ortamlarıdır.Birey öğrendiği bir konuyu aynı doğrultuda bir oyunla pekiştirirse başarısız olmak gibi bir şansı yoktur.Oyun oynayan birey kendi özelliklerini güzel bir şekilde analiz edebilir. Yanlışlarını daha kolay bir şekilde bulur, sorumluluk sahibi olmayı öğrenir.

Oyun çocukları duygusal, zihinsel, dil ve sosyal alanlarda etkiler:

Birey yenilgiyi,zaferi, sabrı, iyiyi, kötüyü,sayglı olmayı, kurallara uymayı öğrenir.

Çocuk oyun oynarken verdiği tepkilerle (kin, sevgi, güven,dostluk, kaygı, vs.) kendini kontrol etmeyi öğrenir.

Oyun  oynayan çocuk sıralamayı , şekilleri, karşılaştırmayı, analiz etmeyi, sentez yapmayı öğrenir, kavrar.( Marger ve Aktaş’tan aktaran Öztürk,2007)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: