Gönderen: çiğdemçetinkaya | Nisan 5, 2011

Elektronik Oyunlar ve Türkiye

Elektronik oyun denilince aklımıza video oyunları ve bilgisayar oyunları gelmektedir. Bunlar aslınmda doğru kullanımlardır. Bir ekran(monitör)  ve  oyun kollarından(klavye) oluşmaktadır.

Oyunların oluşum tarihi çok eskilere dayanmaktadır.(örn: M.Ö 2000 yılındaki GO oyunu)

Oyunların  çok farklı katagorilere sahiptir.(eğitim,sosyal.askeri…)

İlk etkileşimli oyun 1962 yılında Steve Russel ve arkadaşlarının MIT ‘de yapmış olduğu Spacewar(uzay savaşı) adlı çalışmasıdır.

1985 yılında Rusya’da TETRİS oyunu geliştirilmiştir.

1990 yılında çok satan Super Mario 3 yayınlanmıştır.

Türkiye’nin oyun teknolojileri ile ilgili etkinllikleirne bakacak olursak pek de güzel bir sektöre sahip olduğunu söyleyemeyiz. 1980  yılında oyunla tanışmışız. Bir dönme Atari oyunları popülerdi. Daha sonra 1990’lı yılarda internet kafelerde oyunlar oynanmaya  başlanmıştır.

Türkiye’nin elektronik oyun sektöründeki başarısızlığı veya bu alanda işlevsel olmamasını nedeni oyun ile ilgili okutulan bir bölümün olmamasıdır. Eğer  üniversitelerde Eğitsel Oyun ile ilgili bir bölüm olsaydı oyun meraklıları güzel bir şekilde eğitilirdi. Ama bu teknolojiden bihaber olan ülkemiz tabiki oyun teknolojilerinde yolun başında bile değil!

Neticede oyun sektörü az bir parayla yüksek miktarda parakazanmaya yatkın bir sektördür.Bu konuda sermaye sahiplerinin bilinçlendirilmesi gerekmektedir ve oyun sektörü için kaynak  bulunmalıdır.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: